Queenstown

Ja nu sitter jag här i Queenstown och har det gött. Känns som en riktig fjällby och det är mysigt men dyrt här. Idag hoppade Lena och Eva i klassen byngy från den äldsta på NZ´, cooola tjejer. Annars har vi inte gjort så mycket mer idag än att vandrat runt här i stan.

Resan ner hit har tagit ett par dagar med många timmar i bussen, vet inte hur många små tragiska hålor vi åkt förbi, fy fan för att bo där mitt ute i ingenstans med bara massa kossor och får omkring sig (om de har tur) och säkert hur mycket inavel som helst.

Vi skulle gått en lite längre tur på Franz Josef glaciären men det blev inte så på grud av dåligt väder, vilket var synd. Hade verkligen viljat göra det, men nu har jag ännu en anldning att åka tillbaka till NZ.

Imorgon styr vi bussen upp mot Christchurch med några stopp på vägen, förhoppningsvis inte allt för bakfulla eftersom det är fest idag! Åt nog förresten den största hamburgaren jag ätit i hela mitt liv för ett par timmarsen på Fergburger; Absolut värt ett besök om du har vägarna förbi!

Ha det gött so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0