Summering

Ska försöka summera året som gått...

Januari jag tror inte att det hände så värst mycket mer än skola, jobba, säker shopping och lite fest. Nyåret firade vi hos Bosse med middag, champangem fyverkeri och massa konstigheter som alltid med tjejerna.


Februari vi började komma igång med vårat marknadsföringsprojekt för T, vilket vi inte var så nöjda med men vad gör man när man inte får tillräckligt med info från företaget. Jag vet att jag inte vill jobba med att intervjua folk på stan. Massa firande av födelsedagar och mera fest. Jag klämde även in lite konståkning och en långweekend till Sälen med min babycake.



Mars Fortsatte lite med konståkngen och den oförglömmliga TUR-mässan. Mycket gick fel men alla var lyckliga ändå och vi hade en väldigt trevlig vecka här hemma i Göteborg. Ändå vill inte C flytta hit. Åkte en snabbis till Smögen för att få lite lugn och ro och hälsade på morfar sedan var jag bänkad i Scandinavium under Konståknings VM. Veckan efter styrde vi kosan mot Budapest för Team VM, massa god mat, shopping och underbara termalbad.




April Var en ganksa lugn månad men ovisst eftersom vi inte fixat praktik än. Vi guidade oss själva runt om i Lidköping, Husaby med mera vilket var en spännande resa. Sedan blev det ju skolavslutning.

Maj Det blev till slut Grekland, två förväntansfulla tjejer landade förvirrade i Thessaloniki. Hade några dagar ledigt och vi försökte upptäcka "byn", vi tänkte det var sommar i Grekland och därför var inte tjocktröjorna nerpackade och vi frös konstant i en månad. Efter några dagar tillsammas på Meliton hotell flyttade jag mig några hundra meter till Sithonia SPA och träffade min söta lillia Ifi.


Juni Liviet i Grekland fortsatte och jag börjar känna mig som hemma, lärt mig lite grekiska och hur diverse saker fungerar här nere. Det lilla samhället börjar blomma upp med restauranger, sol stolar, värme och så vidare. Mamma kom på besök och hade med sig godis och kalles kaviar så det blev svenskt midsommarfirande.


Juli Anna fyllde år iår också, fest såklart. Veckan senare var det Elenakis tur och det blev fest igen. Nu hade Anastastiamou kommit och det blev många långa kvällar på Molos med drinkar följt av creps på vägen hem till vårat "älskade kaplanis". Sommaren kom på allvar och de lediga dagarna tillbringades nu i horisontalläge på stranden.



Augusti Festen fortätter och det blev långa nätter på stranden med retsina och tillbehör. Bad sol och inte minst ett sorligt farväl av alla när vi skulle åka tillbaka till kalla Sverige igen. Kan ha vart en av de bästa sommrarna i mitt liv med många minnen och vänner för livet.


September Back to reality. Skolan börjar igen och även våra mys kvällar med topmodel och jordnötter, choklad och massa te. Efter att ha bott ett år i Lidköping var det även dax för en båttur på vänern.


OktoberEventdagarna i Göteborg besöktes för att få lite inspiration, balett på operan som tog mig med häpnad. Stjärnor på is började och vårat projekt med Sotenäs fortsatte. Emellan blev det några turer till smögen, modevisning, makeupkurs + indraget studiebidrag från CSN, tydligen får man inte tjäna några pengar i detta landet. High school musical besökte scandinavium och det gjorde även jag. Det hanns också med ett efterlängtat besök på Haga badet.



NovemberSkolan fortsatte och det var en månad med mycket plugg och lite fritid.

Decemberbörjade med ett besök på olofmånsgården och glöggkväll. Redovisning, skolavslutning och en helkväll i Lish med många skratt blandat med tårar. Mycket jobb som vanligt i december, kankse för mycket eftersom jag ännu inte är klar med tentan.. Tomten hittade till familjen Liljegren iår också och Anna hade tydligen varit snäll iår (också). Nu sitter jag dagen innan nyårafton med tentan och är på väg mot nya äventyr.




Under årets gång har jag förövrigt fastnat för Gossip girl, Lady gaga, Rihanna (mer än innan) likaså Britney. Årets hunk enligt mig får nog bli Daniel Craig från Bond. Årets sötaste är Suri Cruise. Har vart ett lärorikt år med kultur, språk, skolan, jobba, vänner och massa massa mer.

Jag tror på ett bra 2009. Tack för iår.

Kommentarer
Postat av: Elenaki

Ojojoj ambitiöst anoula mou=) Vad fint! BLev nästan lite tårögd där bland fyllekorten från grekland haha! Nästa år kommer du nog få skriva bästa vintern EVER, på nya zeeeeland!!! Woho! halllå stumpan rumpan, tänkte på det ena å det andra, ska du ta med dig plattång? haha in between...;) Ha ett bra slut på 2008 imorn! Kram å puss

2008-12-30 @ 22:26:15
URL: http://brannassla.blogg.se/
Postat av: Jayjay

Visst va året fantastiskt! Mkt har man lärt sig!! Sj e ja fortf. sjuk efter en vecka.. Men hoppas på att jag blir frisk till tis: D-day! wohoo, see ya' then! Ha en underbar last weekend in Swe. ;) kraaam

2009-01-02 @ 23:34:22
URL: http://jayworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0