Jag om hundra år

Jag undrar vart jag kommer sluta när jag är gammal (läs äldre). Eftersom jag en fredag kväll som denna har spenderat i min fåtölj framför Så ska det låta, Skavlan och Rapport. Givetvis med ett glas vatten vid min sida och jag har inte släppt min stickning på flera timmar (det börjar nog snart likna en tröja). Tog mig en kopp te och några skorpor med marmelad som kvällsmat, eller det blev min middag då jag inte orkade lägga någon energi på att laga mat idag. Eller värma något från frysen. Så slog mig tanken som en blixt från en klar himmel i ett öppet hav att min kväll antagligen liknar många pensionärers, och vilket underbart liv dom har. Dock funderar dom antagligen inte på vilka kurser dom söka till hösten, inte heller hur jag ska lösa ett jobb på kortast möjliga tid. Men ändå så kanske jag borde ta mig i kragen och slå klackarna i taket, men det gör vi en annan dag. Sängen lockar mig alldeles för mycket. Sleep tight!

Kommentarer
Postat av: Bergwall

du är underbar människa!!! <3 kanske världens yngsta pensionär ;) Ja älskart PUSS

2010-04-10 @ 16:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0