Golden bay

Det är ljug! Här förväntar jag mig gylldenstränder alá Able Tasman, men var det så? Nej dom är snarare gråa i Golden bay. Men vi har haft två sköna dagar ändå. Vi började resan igår med att fiska lax..



Som de sedan rökte och vi åt den till lunch, kan ha vart den färskaste laxen jag ätit. Turen fortsatte till Pupu springs, vattnet var så klart som kristall. Varmt var det också så man kände för att ta sig ett dopp, men det fick man tydligen inte..



Efter besöket i pupu springs var det dags för vätskekontroll och vi åkte för att provsmaka diverse olika snapsar och likörer. Ett besök på en gigantisk fruktodling där vi kunde äta vad ví vill och tillsist kom vi till vårat mysiga lilla boende. Vi gick genast ner till staranden och satt och njöt av solnedgången.



Efter att ha klarat av morgonbestyren idag gav vi oss av mot Able Tasman Memorial, en helt sjukt stort monument och i morgonsolen var det hur vackert som helst med stranden i bakgrunden. Målet för dagen var västkusten och där möttes vi av sandynor och en strand som hade både sälar och massa pippifåglar och spännande grottor..



Nu börjar dagen lida mot sitt slut och jag ska krypa ner under täcket, hoppas på att jag är frisk imon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0